Atomic Garden, Ana Vaz, FR, 2019, 8′, DCP
Filmed in Naraha, a town located in Fukushima Prefecture, Atomic Garden is a reflection on the resilience of myriad life forms in the face of toxicity. Exploding and expanding past, future and present, the films trusts the anarchy of explosion as a movement of protest and renewal of life in its multiple forms. A stroboscopic tale of survival and transmutation.
Atomic Garden, Ana Vaz, FR, 2019, 8′, DCP
Filmed in Naraha, a town located in Fukushima Prefecture, Atomic Garden is a reflection on the resilience of myriad life forms in the face of toxicity. Exploding and expanding past, future and present, the films trusts the anarchy of explosion as a movement of protest and renewal of life in its multiple forms. A stroboscopic tale of survival and transmutation.
« On pourrait dire qu’un feu d’artifice n’est pas différent d’un arbre, ou d’une grande fleur artificielle qui pousse, se développe, fleurit et meurt en quelques secondes. Flétrie, enfin, elle disparaît bientôt en fragments méconnaissables. Eh bien, prenons ce feu d’artifice et faisons-le durer un mois, et nous aurons une fleur avec toutes les caractéristiques des autres fleurs. Ou alors, en inversant l’ordre des facteurs, imaginons que la graine d’une plante puisse exploser comme une bombe. »
(Bruno Munari)